2010. január 12., kedd

Sült csirke

csirke2

Az eredeti angol recept „bolond-álló”-nak titulálta ezt az elkészítési módot, nos ez igaz is nagyjából. Nagyon egyszerűen elkészíthető, és nagyon finom lesz a végeredmény. A hús omlik le a csontról, nincs kiszáradva, és a bőr ropogósra pirul. Tökéletes sült csirke. Én kevesebb burgonyát tettem mellé, és készítettem helyette egy adag sárgarépapürét(link), hogy színesebb legyen, és hogy némi vitamin is legyen a tányéron a fehérje mellett.

Hozzávalók:

  • 2 kisebb csirke (kb. 1,4 kg-osak)
  • 1 citrom
  • 3 fej fokhagyma
  • 2 dl fehérbor
  • 2 dl csirke alaplé
  • 2 kg burgonya
  • 6 babérlevél
  • 2 ág kakukkfű
  • vaj

A sütőt előmelegítem 140 fokra, és a mélyebbik sütőbe való tepsit kivajazom. A csirkék bőrét átvizsgálom, kivágom a püspökfalatjukat, vajjal megkenem a bőrüket, és mellel felfelé a tepsibe teszem őket. A burgonyát meghámozom, és kb. 3x3x3 cm-es darabokra vágom, és a csirke mellé teszem. Aláöntöm a bort és az alaplevet, lefedem alufóliával, és 1 órán át sütöm. Ezután leveszem a fóliát, a hús mellé dobom a cikkekre vágott citromot, a félbevágott fokhagymákat (héjastul), és a kakukkfű ágacskákat. 50 percig sütöm, majd feltekerem a hőmérsékletet 200 fokra, és még 30-40 percig sütöm, amíg ropogós lesz a csirke bőre. A húst a puhára sült fokhagymával és a burgonyával tálalom.

8 fős adag.  Eredetileg a női lapozón.

2 megjegyzés:

Eva írta...

Nekem nagyon bejött így a fokhagyma, bár tudod, hogy nem vagyok akkora fokhagymás...

Lilla írta...

látom mucus "új" neved van :-)
és tudod "úrinő nem tart a házban fokhagymát"